Američki
rock trio Palaye Royale poputpravog rock & roll cirkusa neumorno putuje svijetom, a 3. lipnja nastupit će uzagrebačkoj
Tvornici Kulture. Zarazna mješavina art rocka, glam punka i britpopa koju
stvaraju braća Remington Leith
(vokal), Sebastian Danzig (gitara) i
Emerson Barrett (bubnjevi) sada nam
prvi put stiže i u Hrvatsku i to samo par tjedana nakon što je njihova pjesma “Lonely” dosegla 100 milijuna streamova na Spotifyju!
Unatoč klasičnom glazbenom
odgoju, Palaye Royale su oduvijek nosili sirovu bit rock-and-rolla u krvi. Crpe
isto toliko inspiracije iz kinematografije i filozofije koliko i od svojih
glazbenih idola, posebno onih iz 1960-ih i 1970-ih, ali i modernijih bendova
poput My Chemical Romance, The Strokes,
Arctic Monkeys. Zvuči šareno kao što članovi benda i izgledaju, a u
energičnim i vizualno nabijenim nastupima jednako se dobro osjećaju na
pozornici manjih klubova i velikih festivala.
Premijeran nastup u
Hrvatskoj, i to kao predgrupa Palaye Royale, imat će i slovenska glazbena
zvijezda u usponu July Jones. Svojim
oštrim electro-pop hitovima i stihovima koji bez zadrške istražuju odnose,
queer identitet i mentalno zdravlje, July donosi energiju i autentičnost na
pozornicu. Kao 16-godišnjakinja July se preselila iz Slovenije u
Veliku Britaniju zbog studija jazz pjevanja, ali se brzo prebacila u život
prave alt pop zvijezde. Hvaleći se autorskim zaslugama za glazbenike poput BTS, Girli, Mae Muller, Naughty Boy, Lauren
Saunderson, 99 Souls, Nasty Cherry i Zolita te kao predgrupa za Slayyyter, Yonaka i Girli, July je
nevjerojatan talent koji razmišlja naprijed i čije melodije i tekstovi stvaraju
provokativnu, moćnu i strastvenu priču. Koristeći svoju platformu i profil za
pomicanje granica, July je odlučna biti pozitivan glas za mlade i otvoreno
govoriti o vlastitim iskustvima queer žene iz istočne Europe. U 2022. njena je
pjesma “Girls Can Do Anything”
korištena je kao glazbena podloga za TikTokovu kampanju za Međunarodni dan
žena, kao i IWD kampanju ELLE UK. U 2023. osvojila je i nagradu Music Moves
Europe.
Palaye Royale, već kako
tinejdžeri, na nagovor majčinog prijatelja Paula
Wellera iz benda The Jam, napuštaju školu i Las Vegas i sele u Los Angeles
u potrazi za američkim glazbenim snom. Prve svirke organiziraju u podrumu svoje
kuće a uskoro privlače pozornost pozornost rock plemića poput Courtney Love, Scotta Weilanda i Kima
Fowleya (zloglasni producent/menadžer legendarnih Runawaysa). Na nagovor
obožavateljice Alex Burdon, kćeri Erica
Burdona iz The Animalsa, Palaye Royale je 2015. sklopio ugovor sa Sumerian Records, a zatim debitirao
2016. s albumom “Boom Boom Room (Side
A)” kojeg je producirao James Iha iz
Smashing Pumpkinsa.U međuvremenu Palaye Royale su objavili “Boom Boom Room (Side B)” (2018.) i “The Bastards” (2020.) te “Fever Dream” (2022.) u kojem su se
ovih troje klasično školovanih
glazbenika vratili svojim korijenima i skladali većinu albuma na klaviru. U
jednakim dijelovima ekstaza i dubinska meditacija o stanju ljudske psihe,
rezultat je najhrabriji i najvizionarskiji opus Palaye Royale do sada.
Nezaustavljivo grabeći naprijed, bend je u prosincu 2023. objavio i EP pod
nazivom “Sextape”, a zatim u
siječnju 2024. EP “Songs For Sadness” s pet pjesama kojeg
je najavio singl i video spot za pjesmu “umakemenotwannadie”, a nedavno su izbacili i video spot za pjesmu “Just My Type”.
Od
šarmantnog malog benda na početku karijere pa do složenije postave njihove
najnovije turneje, Palaye Royale su uvijek isporučivali naelektriziran live
nastup, u kojem pjevač često visi s rasvjetnih tijela na stropu dvorane. Svaki
njihov koncert donosi element nepredvidivosti i opasnosti, s njih trojica
sviraju kao da im životi ovise o tome. Bilo da izlaze na pozornicu velikih
festivala kao što su Reading i Leeds,
Download i Pinkpop ili sviraju pred rasprodanim dvoranama u Tokiju, Londonu
i Mexico Cityju, najvažnija ambicija benda je produbiti vezu s njihovom
voljenom i vjernom bazom obožavatelja koji se nazivaju Soldiers
of the Royal Council. "Kada smo tek počeli ići na vlastite
turneje, stajali bismo ispred dvorane i grlili svaku osobu koja bi nas došla
vidjeti", kaže Emerson. "Iako to sada nije moguće učiniti, i dalje se
trudimo svima posvetiti što više vremena."