Kraj
ovoga ljeta ili početak jesenske sezone koncerata svakako je za mnoge obilježio
upravo nastup škotske grupe The Jesus and Mary Chain. Otkako je početkom srpnja
iznenada najavljen ovaj koncert mnogi su upravo prema njemu planirali svoje
ljeto. Jer, Jesusi su jedan od najpoznatijih i najvažnijih britanskih bendova
svih vremena koji je odigrao ključnu ulogu u formiranju podžanrova kao što su
shoegaze i noise pop. Uz Missione, Sisterse i Cureovce bili su nezaobilazan
repertoar kultne zagrebačke „Jabuke“ tako da je bilo za očekivati da će stari
Jabučari nagrnuti u najvećem broju. Međutim, bilo je ovdje i izuzetno mnogo
mlade publike što samo potvrđuje činjenicu da je ovaj bend postao
izvanvremenska rock institucija.
Kao
predgrupa nastupili su The Black Room iz Rijeke. U nešto manje od pola sata
izveli su odabrane pjesme sa svojeg prvog EP-a „After Dark“ i sad već „starog“
albuma „Motel Monaco“ te poneku i s onog nadolazećeg „Future Memories“. Ovu
alternativnu rock četvorku čine Kruno
Kukuljan na basu, Ivan Ritoša (bubnjevi) te Leo Ventin i Jakov Katalinić na
gitarama. Pjesme su im stilski ujednačene, žestokih, prštećih gitara i nježnih,
nepretencioznih vokala. Simpatično je bilo što je u nekom trenutku usred pjesme
basistu popustio remen na gitari, no on je i dalje nastavio svirati bez ikakvog
prekida, malo u čučnju a malo je i oslonio bas okomito na pod. Bez imalo
pretjerivanja, ostavili su svakako dobar dojam te nazočne zainteresirali za
svoj nadolazeći samostalni koncert 18. listopada kojega će održati u ovom istom
prostoru.
Nastup
zvijezda večeri započeo je u predviđenih petnaest minuta iza devet sati. Sa svojim
prvim koncertom u Zagrebu JAMC su krenuli iz potpunoga mraka, a tijekom cijeloga
koncerta koristili su pozadinsku rasvjetu reflektora. Na taj su način stvorili
posebnu atmosferu, no vjerojatno zadali glavobolju mnogima koji su fotografijama
željeli ovjekovječiti ovaj koncert. Otvorili su pjesmom „Jamcod“ sa svojeg
zapaženog novog albuma „Glasgow Eyes“, no već su kao drugu pjesmu odsvirali
„Head On“ s albuma „Automatic“ (1989.), te potom i fenomenalnu „Happy When It
Rains“. Zanimljivo je bilo čuti kako su Jesusi svoje stare pjesme aranžerski potpuno
osvježili te zvukom posve prilagodili novom vremenu te ih tako savršeno
uklopili među one nove i novije. „All Things Pass“, pjesma iz 2017. zvučala je fenomenalno.
Naravno, publiku su najviše digli
njihovi stari hitovi „Blues From a Gun“, „Nine Million Rainy Days“, „In A Hole“
i slično. U prvom dijelu koncerta, netko je iz publike uporno dovikivao
„Catchfire“, ali tu pjesmu nisu odsvirali. „Sidewalking“ s narančastom podlogom
reflektora u pozadini zvučala je izuzetno efektno. Nježna „Some Candy Talking“
baš je zanjihala zanesenu publiku, a „Chemical Animal“ se na nju sasvim zgodno
nadovezala. Riffovsku pjesmu „Girl 71“ Jim Reid otpjevao je s gošćom Rachel
Conti kojoj je nakon izvedbe dao nježan poljubac. Publika je s bendom otpjevala
cijelu pjesmu „Darklands“, a nakon toga su kao zadnju pjesmu izveli „I Hate
Rock And Roll“. Bio je to kraj službenog dijela koncerta, ali naravno da se
očekivalo da će ih biti još. Tako je i bilo. Nakon kraćeg skandiranja oduševljene
publike JAMC su još odsvirali pjesme „Just Like Honey“ (ponovno s Rachel) te
nakon toga brzu „Taste Of Cindy“. Za sam kraj koncerta ostavili su svoj veliki,
možda i najveći hit „Reverence“ koji je u ovoj verziji imao još duži
instrumentalni uvod. Ova pjesma sadrži i one dijelove teksta „I wanna die just
like Jesus Christ“ i „I wanna die just like JFK“ zbog kojih je bila zabranjena
u Americi.
Koncert
je sveukupno trajao sat i pol, a publika će ga svakako dugo pamtiti ne samo po izvrsnoj
izvedbi i svježim aranžmanima, već i po odličnom ozvučenju te dobro odabranom
repertoaru kojim su obuhvatili sve najbitnije u njihovoj sada već četiri
desetljeća dugoj karijeri. Spomenimo i da je tko je htio s koncerta mogao
ponijeti i uspomenu u obliku majice, torbe ili hudice koje su koštale od
prilike kao i cijena ulaznice. Jesus And Mary Chain oduševili su gotovo dupkom
popunjenu Tvornicu i svojim kvalitetnim nastupom zagarantirali u budućnosti
mogućnost popunjavanja i većih prostora.